How to: De nieuwe structuur van groepen en functies instellen
In de update van woensdag 18 november werd de structuur van groepen en functies vernieuwd. In de onderstaande video leggen we je uit hoe je die nieuwe structuur kan instellen.
Samengevat
Voorheen maakten we voor elke groep apart de functies aan. Na de update zijn groepen en functies gescheiden.
- Je maakt eerst je groepen aan.
- Daarna maak je de verschillende functies aan.
- Tot slot koppel je de juiste functies aan de juiste groepen.
Wat nieuw is sinds de update zijn de subgroepen. Hierdoor is nog veel meer mogelijk!
Zo kan je nu bijvoorbeeld alle jeugdploegen onder één groep “Ploegen” steken. Die groep krijgt dan als subgroepen de verschillende leeftijdsgroepen (vb. U17, U15, U13…). Zo kan je de structuur van je community optimaal beheren met Peepl.
Door de nieuwe structuur van groepen en functies kan je nu nog gerichter uitnodigingen versturen, communiceren en permissies toekennen.
Je kan namelijk zowel bij activiteiten, polls, kostennota’s, mailings als documenten nu precies kiezen welke contacten je selecteert: specifieke contacten, groepen, functies of zelfs een combinatie groep en functie.
De overgangsfase
Om de overgang vlot te laten verlopen, stellen wij hier een voorbeeld samen.