Preview: nieuw dashboard voor beheerders!
Inleiding
Dit weekend brengt Peepl een nieuwe update uit die twee belangrijke veranderingen met zich meebrengt:
- een betere opsplitsing tussen het beheer- & communitygedeelte
- een gloednieuw, personaliseerbaar dashboard voor beheerders
Hieronder geven we je alvast een voorsmaakje.
Opsplitsing tussen beheer- en communitygedeelte
Peepl bestaat eigenlijk uit twee grote delen:
- het communitygedeelte, waarop gebruikers kunnen inloggen om hun persoonlijke agenda te bekijken, hun profiel actueel te houden, zich in te schrijven voor activiteiten, hun openstaande kostennota’s te bekijken en zoveel meer.
- het beheergedeelte, waarop alleen beheerders en administratoren worden toegelaten en waarop alle administratieve tools ter beschikking worden gesteld: ledenbeheer, activiteiten organiseren, lidgelden aanrekenen etc.
Op dit moment zijn deze sterk in elkaar verweven. Dat heeft bijvoorbeeld als gevolg dat beheerders op elk profiel alle gegevens zien staan én dat ze altijd alles kunnen aanpassen. Ook als ze via het communitygedeelte een profiel bekijken… en dat zorgt natuurlijk voor verwarring.
Wat hebben we precies veranderd?
- De twee delen worden volledig gescheiden van elkaar.
- Voor een beheerder die zich in het communitygedeelte bevindt, lijkt het alsof deze een gewone gebruiker is.
- De enige manier om te schakelen tussen de twee gedeeltes is via de knoppen “Beheer” en “Community” die altijd zichtbaar zijn in de bovenste balk.
en
Persoonlijk dashboard voor beheerders
We hebben een plaats gecreëerd waar alle informatie overzichtelijk samenkomt, het dashboard.
Dankzij het dashboard krijgen beheerders en administratoren aan de hand van widgets in één oogopslag zicht op wat er gebeurt binnen hun ledenorganisatie.
Het volledige dashboard kan gepersonaliseerd worden. Zo kan je widgets verplaatsen en verbergen (inklappen). Elke beheerder kan zo de widgets die voor hem of haar belangrijk zijn, bovenaan plaatsen.
Welke widgets vind ik terug op het dashboard?
- Statistieken van contacten: demografische grafiek op basis van leeftijd en geslacht
- Notities: bewaar taken en handige links
- Financieel: grafiek van openstaande en betaalde kostennota’s
- Kalender: lijst met alle activiteiten per maand
- Verstuurde mailings
- Recente nieuwsartikelen
- Recente documenten
- Recente verslagen
- Recente fotoalbums
- … (zelf een idee? laat het ons weten!)
Nieuw menu voor beheerders
Naast het nieuwe dashboard is er ook een nieuw menu voor het beheergedeelte.
Dit menu vervangt de oude beheerpagina met de blokken. Zo hoef je niet telkens terug te gaan om te wisselen tussen bijvoorbeeld activiteiten en contacten beheren.
En nog veel meer...
Zoals je kan merken heeft de layout ook een lichte makeover gekregen — met afgeronde hoeken en schaduw.
Na de updates komt de volledige lijst van aanpassingen op onze statuspagina.