Een online tool voor je vereniging?

Als vrijwilliger wil je het maximale uit je vereniging of ledenorganisatie halen, maar jammer genoeg heb je daar niet altijd de tijd voor. De verschillende Excel-lijstjes vliegen je om de oren en je moet je leden nog op de hoogte brengen van het nieuwe seizoen of werkjaar dat voor de deur staat.

We zijn al goed vertrouwd met technologie in onze persoonlijke omgeving. Denk maar aan de talrijke sms’jes, meldingen en notificaties die je ontvangt op je smartphone en de verschillende tools die we gebruiken om te communiceren: E-mail, Facebook, Dropbox, Doodle…

Binnen onze verenigingen is dat nog niet altijd het geval, waardoor er vaak niet efficiënt of effectief gewerkt wordt. Daarom lijsten we hieronder op hoe een online tool jouw vereniging een boost kan geven met 7 concrete voordelen.

7 voordelen van vernieuwing in je vereniging

Vermijd fouten

Het gebruik van technologie in je vereniging zal je helpen om foute gegevens te vermijden. Vergeet onvolledige lijsten, miscommunicatie, verkeerde schema’s en chaos. Een handige tool kan ervoor zorgen dat niemand vergeten wordt en dat er minder fouten gemaakt worden. Dat heeft tevreden leden als rechtstreeks gevolg!

Gemakkelijke overdracht van gegevens

Hoeveel keer werd tijdens een seizoens- of ambtsoverdracht de Curver box bovengehaald om de verschillende mappen met ledenlijsten, facturen en andere documenten door te geven? Met een online tool geef je via enkele clicks toegang aan de juiste persoon. Geen gedoe meer met papieren.

Altijd en overal toegang tot je informatie

Je eigen computer niet bij de hand? Dan heb je net dat ene belangrijke document ook niet bij. Door je gegevens online bij te houden heb je op elk moment toegang tot alle informatie.

Veilige opslagruimte

Wanneer alles in de cloud is opgeslagen, is de kans op verlies van gegevens minimaal en bescherm je je gegevens tegelijk ook tegen hackers. Bovendien hoef je geen schrik meer te hebben om al je gegevens kwijt te spelen door een kapotte harde schijf of door het verliezen van je USB-stick.

Automatiseer taken

In een slimme vereniging wordt alles gedigitaliseerd en geautomatiseerd. Organiseer je een evenement? Stuur uitnodigingen en herinneringen niet langer manueel uit. Een online tool zorgt voor meer structuur, een snellere en efficiëntere werking.

Bespaar kosten en tijd

Vandaag bestaan er al verschillende individuele oplossingen voor het beheren van je vereniging. Het gebrek aan samenhang en integratie betekent dat er heel wat tijd verloren gaat aan administratieve taken en het kopiëren van gegevens van de ene tool naar de andere. Zou het niet beter zijn als je deze tijd kan spenderen aan leuke dingen? Bovendien spaar je heel wat geld uit omdat je geen brieven of lidgelden meer moet uitsturen via de post.

Alles op één plaats

Briefjes gaan verloren, een ad valvas wordt niet gelezen en de activiteitenkalender is niet online beschikbaar. Een scenario dat door velen waarschijnlijk herkenbaar in de oren klinkt. Via een online tool wordt ervoor gezorgd dat iedereen alles terugvindt op één plaats. Op hun computer, tablet of smartphone.

Peepl is de slimme online tool die je zoekt

Ben jij actief in een vereniging en wil je voor vernieuwing zorgen op een eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier?

Peepl verzamelt de verschillende administratieve taken op één platform, zo werk je vanaf nu op een efficiënte manier. De focus ligt op de drie belangrijkste punten in je vereniging:

  • Gegevens bijhouden van je leden en contacten.
  • Communiceren op een moderne manier (e-mail, sms, mobiele app).
  • Organiseren van activiteiten met een automatische opvolging van aanwezigheden.

Wil je tijd besparen in je vereniging, efficiënter te werk gaan en altijd en overal toegang krijgen tot je informatie?

Ontdek dan de mogelijkheden van Peepl via onze website!
Probeer het nu 30 dagen gratis